به عنوان مشتری یا فروشنده حتما برای شما هم پیش آمده است بعد از مدتی به رسید خرید یا فروش خود مراجعه کرده باشید و در کمال تعجب ببینید تمام اطلاعاتی که بدان نیاز داشتید محو شده است. این مشکل فقط به رسید فروشگاه محدود نمی شود؛ خرید و پرداخت با کارتخوان، انجام عملیات بانکی با خودپرداز و رسید هایی که بعد از آن دریافت می کنید و حتی گاهی قبض های جریمه هم بعد از مدتی آن چنان کم رنگ می شوند که مطالعه محتوای درج شده روی آن ها عملا غیر ممکن می شود. این در حالی است که اطلاعات موجود روی این رسید ها در برخی از موارد نظیر اثبات پرداخت، جلوگیری از سواستفاده افراد متقلب و حتی به عنوان یک سند حیاتی هستند. اگر شما هم با این مشکلات در زندگی روزمره خود مواجه هستید در ادامه پست امروز انزل وب ترفند هایی را می آموزید که به واسطه آن ها می توانید در چند ثانیه متن رسید خودپرداز، کارتخوان، فروشگاه و…را به سادگی ظاهر کنید.

ظاهر کردن متن رسید با استفاده از حرارت

اگر مهارت کافی در استفاده از فوتوشاپ را ندارید می توانید با استفاده از حرارت یک اتو یا لامپ حبابی مطالب را ظاهر کنید. حرارت باید متوسط و به صورت مستقیم به پشت رسید( بخشی که کاملا سفید است) برخورد کند. دقت داشته باشید اگر این حرارت به روی رسید برخورد کند رنگ برگه به سیاهی می رود و همه چیز غیرقابل خواندن می شود. منبع حرارت نیز باید چند سانتی متر با کاغذ فاصله داشته باشد.

ظاهر کردن نوشته های رسید خودپرداز، کارتخوان و فاکتور فروشگاه

توجه کنید که رطوبت و روغن در محو شدن اطلاعات رسید موثر هستند. بنابراین بهتر است از یک دستکش برای در دست گرفتن کاغذ استفاده کنید تا رطوبت و چربی سطح پوست با کاغذ تماس نداشته باشد.

بازیابی متن رسید ATM ، فاکتور فروشگاه و.. با استفاده از برنامه موبایل

یک راه ساده دیگر استفاده از برنامه Paperistic است. ابتدا با این برنامه یک عکس از رسید محو شده بگیرید، سپس یکی از دو فیلتر Readable  یا Monochrome را انتخاب کنید تا با تیره کردن متن قابل خواندن شوند. این برنامه برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS رایگان است. البته می توانید با اسکن تصویر و سپس قرار دادن آن در فوتوشاپ مقادیری چون کنتراست تصویر و سایر تنظیمات را تغییر دهید تا متن خوانا شود.

ظاهر کردن متن رسید با استفاده از تنظیمات دستگا کپی

از رسید یک کپی تهیه کنید. دقت کنید حین کپی کردن تنظیمات دستگاه کپی روی تاریک ترین حالت خود قرار داشته باشد. با افزایش این مقدار اعداد، تاریخ و…به تدریج ظاهر می شوند.

ظاهر کردن با استفاده از فتوشاپ

برای اینکه متوجه بشید فیلم زیر رو ببینید.

تماشا ویدیو 

منبع مطلب